استراتژی نیمه پیروز فدراسیون والیبال

به گزارش اکسپرس بلاگ، فهمیدن اینکه استفاده از یک مربی برای 2 تیم که در فاصله کوتاهی از هم باید در میادین مهم بین المللی به میدان بروند، کار اشتباهی است؛ برای فدراسیون والیبال، گران تمام شد.

استراتژی نیمه پیروز فدراسیون والیبال

به گزارش خبرنگاران، بهروز عطالی علاوه بر اینکه اسیر تصمیمات مدیریتی فدراسیون والیبال شد، بدشانس هم بود. شاگردان او در مسابقات قهرمانی مردان زیر 21 سال دنیا و در بازی نخست در حالی 3 بر 2 مغلوب بلژیک شدند که ست های سوم و چهارم را به برده بودند. تیم جوانان ایران در بازی دوم، مقابل آرژانتین، ست پنجم را 17 بر 19 واگذار کرد و باخت. نتیجه این بازی ها در حالی به سود حریفان ایران رقم خورد که با می توانست به سود ایران باشد اما کم تجربگی و نداشتن بازی تدارکاتی، اینجا خودش را نشان داد.

پس از این دو بازی حیاتی که به سقوط تیم ایران به نیمه پایین جدول و تیم های درجه 2 انجامید، شاگردان عطایی، خود را پیدا کردند و 6 پیروزی متوالی به دست آوردند. قهرمان دنیا سال 2019 در صندلی نهمی سال 2021 به کارش انتها داد. اگرچه هیچ تضمینی برای ایستادن تیم ایران روی سکوی مسابقات جوانان دنیا وجود نداشت اما نتیجه نگرفتن این تیم تا حد زیادی قابل پیش بینی بود.

فهمیدن اینکه استفاده از یک مربی برای 2 تیم که در فاصله کوتاهی از هم باید در میادین مهم بین المللی به میدان بروند، کار اشتباهی است؛ برای فدراسیون والیبال، گران تمام شد اما بعید است که رئیس فدراسیون از سال آینده سراغ چنین تصمیماتی برود و مشاوره های نه چندان مستدل را قبول کند.

نقطه قوت و رجحان والیبال ایران نسبت به سایر رشته های ورزشی، اهمیت دیرینه به رده های سنی پایه است و از این رو، اهمیت استعدادیابی بر هیچ یک از عوامل فدراسیون و دست اندرکاران والیبال، پوشیده نیست. به همین علت باید در انتخاب کادر فنی تیم های جوانان و نوجوانان و تمامی ارکان آن، دقت کافی را مبذول داشت تا والیبال ایران ، اسیر حاشیه هایی مثل انتخاب سرپرست از صنف چلوکبابی و تالارهای پذیرایی نشود. برای کشوری که به مرحله صادرات مربی رسیده، نداشتن نیروی انسانی، اصلا پذیرفته نیست.

نتایج تیم والیبال جوانان ایران در مسابقات قهرمانی مردان زیر 21 سال دنیا به توضیح زیر است:

ایران 2 - بلژیک 3

ایران 2 - آرژانتین 3

ایران 3 - مراکش صفر

ایران 3 - مصر صفر

ایران 3 - مراکش صفر

ایران 3 -تایلند صفر

ایران 3 - کوبا یک

ایران 3 -کانادا یک

رتبه بندی نهایی بیست ویکمین دوره رقابت های والیبال قهرمانی جوانان دنیا به توضیح زیر است:

1- ایتالیا

2- روسیه

3- لهستان

4- آرژانتین

5- بلژیک

6- بلغارستان

7- برزیل

8- جمهوری چک

9- ایران

10- کانادا

11- کوبا

12- تایلند

13- مصر

14- بحرین

15- مراکش

16- کامرون

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 17546

به "استراتژی نیمه پیروز فدراسیون والیبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استراتژی نیمه پیروز فدراسیون والیبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید