بزرگداشت جلال آل احمد در رادیو فرهنگ

به گزارش اکسپرس بلاگ، رادیو فرهنگ در سالروز درگذشت جلال آل احمد مجله ادبی ققنوس را به تهیه کنندگی مریم مردانی روانه آنتن می نماید .

بزرگداشت جلال آل احمد در رادیو فرهنگ

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، مجله ادبی ققنوس امروز (پنجشنبه 18 شهریورماه) در سالروز درگذشت جلال ال احمد به طور ویژه به زندگی حرفه ای و آنالیز ویژگی های آثار این نویسنده فقید اختصاص دارد.

آثار آل احمد در حوزة رمان و داستان نویسی، سفرنامه و مقاله و .... متنوع است بر همین اساس برای آشنایی بیشتر مخاطبین با آثار وی در این برنامه دکتر سمیه شکری مدرس و پژوهشگر زبان وادبیات فارسی درباره ویژگی های آثار جلال مطالبی را بیان می نماید .

بعلاوه در بخشی دیگر از این برنامه دکتر اسماعیل امینی به اسم کارشناس برنامه به مقایسه آثار ادبی و مقالات اجتماعی جلال ال احمد می پردازد.

روایتی از زندگی مرحوم جلال آل احمد و پخش بخشی از سخنرانی های جلال آل احمد و خوانش داستان با صدای ایشان ،پخش گزارش و خاطرات شاعران و نویسندگان از جلال و انچه در آرشیو از آنها موجود است ، خوانش بخش هایی از آثار وی و مصاحبه با دیگر کارشناسان ادبی و آنالیز صندلی جلال آل احمد در ادبیات معاصر ایران از جمله بخش های دیگر این برنامه است.

لازم به ذکر است ،جلال آل احمد زاده 11 آذرماه 1302 نویسنده، منتقد ادبی و مترجم کشورمان و همسر سیمین دانشور بود، وی یکی از نویسندگان و اندیشمندان معاصر است که نقش بسزایی در کشمکش های فکری و نظری دهه های 30 و 40 شمسی داشته و بر رویدادهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی معاصر ایران اثر گذاشته است. بعلاوه از جمله نویسندگان پرکار و صاحب سبکی است که به خوبی شرایط اجتماعی، فرهنگی و سیاسی عصر خود را در آثارش منعکس نموده و به نقد آن ها پرداخته است و نویسندگانی چون نادر ابراهیمی و غلامحسین ساعدی از او تأثیر گرفتند.

جلال آل احمد در غروب روز هجدهم شهریورماه سال 1348 در اسالم گیلان درگذشت، وی از جمله نویسندگان ایرانی بود که به مسایل اجتماعی هم توجهی خاص داشت و در داستان هایش دغدغه ها و رنج های مردم کوچه و بازار را بازگو می کرد و از جمله آثار این نویسنده شهیر معاصر کشورمان می توان به خسی در میقات، نون و القلم، مدیر مدرسه و... و. اشاره نمود.

ویژه برنامه جلال ال احمد در رادیو فرهنگ را با اسم ققنوس ساعت 17 روز پنجشنبه 18 شهریورماه روی موج اف ام ردیف 106 مگاهرتز بشنوید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 16648

به "بزرگداشت جلال آل احمد در رادیو فرهنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگداشت جلال آل احمد در رادیو فرهنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید