بهره گیری از بورس برای تامین اقتصادی در منطقه ها آزاد

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران، بهره برداری از ظرفیت و فرصت های مشترک دو طرف از اهداف این تفاهم نامه است که با حضور حمیدرضا مؤمنی، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی منطقه ها آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه مالی و علی نقوی، مدیرعامل شرکت بورس انرژی ایران در محل دبیرخانه شورایعالی منطقه ها آزاد به امضاء رسید.

بهره گیری از بورس برای تامین اقتصادی در منطقه ها آزاد

مومنی در این مراسم، استفاده از ظرفیت های بورس انرژی در زمینه تامین مالی پروژه های انرژی در منطقه ها آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه مالی، بهره گیری از فرصت های ایجاد شده از سوی منطقه ها آزاد برای توسعه رینگ بین المللی بورس انرژی، استفاه از ظرفیت های طرفین در توسعه بانک رینگ کشور، آنالیز ظرفیت های مشترک و توسعه مکاهمم های تامین مالی و ایجاد بازار در حوزه آب را، از موضوعات این تفاهم نامه برشمرد.

وی با بیان اینکه باید مذکرات و همکاری هایمان را با چهار بورس افزایش دهیم و جلسات متعدد برای توسعه همکاری ها داشته باشیم افزود: امروز فاصله بسیار زیادی با بازار های تامین مالی داریم و از آنجایی که با تنگنای مالی روبرو هستیم استفاده از بازار های تامین مالی یک اجبار است که می تواند منطقه ها آزاد فعلی و به ویژه منطقه ها آزاد نو را نجات دهد.

مومنی افزود: منطقه ها آزاد نو هم با مسائل مالی روبرو هستند، بنابراین باید از بازار های تامین مالی از جمله بازار سرمایه برای برطرف این مسائل استفاده کنیم.

مشاور رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برنامه های منطقه ها آزاد نو باید براساس ظرفیت ها و چارچوب تخصصی تعریف شده این منطقه ها تهیه گردد گفت: باید برای منطقه ها آزاد نو و فعلی براساس ظرفیت های غالب که فعالیت های آن در چارچوب تخصصی تعریف شده از بالا به پایین ورود کنیم. برای مثال ظرفیت گردشگری کیش برجسته است و باید به صورت تخصصی و حرفه ای زنجیره تامین آن را ببینیم و تصویری از پنج سال آینده این ظرفیت در کیش داشته باشیم.

مومنی به توسعه مالی در دو ماه گذشته در منطقه ها آزاد اشاره نمود و گفت: در دو ماه گذشته توانستیم اقدامات توسعه مالی 5 هزار و 500 میلیارد تومانی را به اتمام برسانیم و در این حجم از تامین مالی پیروز شویم.

وی در سرانجام تاکید نمود: استفاده از بورس برای تامین مالی باقیات صالحات است و باید از این ظرفیت در این شرایط کنونی استفاده کنیم.

توسعه همکاری ها در زمینه تامین مالی بخش های فراوری، توزیع و صادرات برق و استفاده از ظرفیت های گمرکی منطقه ها آزاد برای ایجاد و توسعه کریدور های ترانزیت نفت، گاز و فرآورده های نفتی و میعانات گازی، همکاری های مشترک در زمینه تسهیل و تسریع در فرآیند انتشار گواهی سپرده کالایی و بعلاوه ارائه خدمات و تسهیلات از سوی منطقه ها آزاد برای تشویق و ترغیب کارگزاران، عرصه کنندگان و سایر ذینفعان برای توسعه این دست از فعالیت ها در منطقه ها آزاد از جمله مصوبات این تفاهم نامه است.

بعلاوه ایجاد کارگروه تخصصی برای راهبری امور مرتبط و ارایه گزارشات منظم ماهانه از پیشرفت اقدامات اجرایی هم از دیگر مصوبات این تفاهم نامه است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس خبرنگاران بخوانید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 15317

به "بهره گیری از بورس برای تامین اقتصادی در منطقه ها آزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره گیری از بورس برای تامین اقتصادی در منطقه ها آزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید