بیانیه هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام درباره نشست هجدهم

به گزارش اکسپرس بلاگ، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام طی بیانیه ای اظهار داشت اعضا تبادل نظرهای سازنده و نتیجه محور را در هجدهمین نشست این کمیسیون مد نظر قرار دادند و قرار است طی هفته آینده در وین مجددا تشکیل جلسه دهد.

بیانیه هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام درباره نشست هجدهم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام طی بیانیه ای درباره هجدهمین نشست این کمیسیون اعلام نمود: اعضا بحث هایی که در سطوح مختلف کمیسیون مشترک در مورد بازگشت احتمالی امریکا به برجام اجرا شده را مورد ارزیابی قرار داده و سازوکارها جهت تضمین بازگشت به برجام و اجرای موثر آن را به بحث گذاشتند. دو گروه کارشناسی برطرف تحریم و اجرای ترتیبات هسته ای اقدامات خود را به اطلاع کمیسیون مشترک رسانده و اعضا تبادل نظرهای سازنده و نتیجه محور را مد نظر قرار دادند.

در این بیاینه آمده است: هماهنگ کننده به تماس های جداگانه خود با همه اعضای برجام و با ایالات متحده ادامه خواهد داد.

بر اساس این بیانیه، کمیسیون مشترک گروه های کارشناسی را موظف نمود تا اقدامات خود را ادامه دهند؛ و توافق کرد تا طی هفته آینده در وین مجددا تشکیل جلسه دهد.

نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیئت دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و کشورهای 1+4 -شامل روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان و با حضور معاون دبیرکل سرویس اقدامات خارجی اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده این نشست- از روز سه شنبه در وین شروع شد. در گفت وگوهای این نشست، شروط ایران برای بازگشت طرفین به تعهدات خود در برجام پس از لغو عملی همه تحریم ها از سوی آمریکا و راستی آزمایی طرف ایرانی، آنالیز می گردد.

جمهوری اسلامی ایران که پس از نقض تعهدات برجامی از سوی سه کشور اروپایی و خروج آمریکا از برجام، مطابق بندهای 26 و 36 برجام اقدام به کاهش تعهدات خود نموده بود، در این گفت وگوها تأکید دارد تا لغو عملی همه تحریم ها و انجام راستی آزمایی، به تعهدات سابق بازنخواهد گشت.

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 13401

به "بیانیه هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام درباره نشست هجدهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام درباره نشست هجدهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید