تسلط نیروهای یمنی بر یکی از بزرگترین اردوگاه نظامی سعودی در مأرب

به گزارش اکسپرس بلاگ، نیروهای ارتش یمن وکمیته های مردمی بر اردوگاه راهبردی کَوفَل که یکی از بزرگترین اردوگاه نظامی ائتلاف سعودی در غرب شهر مأرب محسوب می گردد، مسلط شدند.

تسلط نیروهای یمنی بر یکی از بزرگترین اردوگاه نظامی سعودی در مأرب

به نقل از اخبار الیمن، نیروهای یمنی در ادامه پیشروی خود در غرب استان نفت خیز مأرب، دیشب پیروز شدند کنترل اردوگاه نظامی کَوفَل (متعلق به ائتلاف سعودی) واقع در منطقه صراوح را در دست خود بگیرند.

بنا به این گزارش، نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی وابسته به انصارالله پس از چهار روز درگیری شدید با شبه نظامیان ائتلاف سعودی پیروز شدند بر این اردوگاه نظامی که یکی از بزرگترین ادوگاه ائتلاف متجاوز در مأرب محسوب می گردد، مسلط شوند.

یک منبع نظامی یمن گفت که نیروهای یمنی به پیشروی چشمگیری در جنوب و غرب مأرب رسیده اند.

اردوگاه نظامی کَوفَل یکی از بزرگترین اردوگاه های نظامی ائتلاف سعودی در استان مأرب واقع در شمال شرقی استان صنعاء است.

کارشناسان معتقدند که نیروهای مبارز یمن با تسلط بر این اردوگاه نظامی در حقیقت در آستانه تسلط بر کل شهر مأرب قرار گرفته است، لذا این دستآورد نظامی بسیار حائر اهمیت است.

همزمان، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن به تازگی اعلام نموده که نیروهای یمنی فرودگاه نظامی ابها در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان را هدف حملات پهپادی خود قرار دادند.

وی تأکید کرد که آشیانه فرودگاه ابها هدف حمله چهار فروند پهپاد ارتش یمن اجرا شده و بخش از فرودگاه دچار حریق شده است.

از سوی دیگر، بعضی منابع خبری یمن گزارش دادند که اوایل هفته جاری چند انفجار ناشی از حملات موشکی و پهپادی در غرب شهر مأرب به وقوع پیوست.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با یاری و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی شروع کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو می باشند.، ایرنا

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 12001

به "تسلط نیروهای یمنی بر یکی از بزرگترین اردوگاه نظامی سعودی در مأرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسلط نیروهای یمنی بر یکی از بزرگترین اردوگاه نظامی سعودی در مأرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید