ثبات نسبی قیمت در بازار خودرو ، قیمت خودرو امروز 14 مهر 1400

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران، در بازار خودروهای داخلی روز سه شنبه و ابتدای روز چهارشنبه 14 مهر تغییرات قیمتی بسیار کم بوده است و تقریبا تمامی خودروهای داخلی ثبات قیمت داشتند و افزایش و کاهشی را ثبت نکردند.

ثبات نسبی قیمت در بازار خودرو ، قیمت خودرو امروز 14 مهر 1400

قیمت خودرو پراید پراید 111 با نرخ 154 میلیون تومان و پراید 132 با قیمت 133 میلیون تومان ثبت شده است.

پژو پارس LX با قیمت 303 میلیون تومان ثبت شده است. قیمت دنا معمولی 322 میلیون تومان و قیمت دنا پلاس اتوماتیک مدل 1400 با قیمت 460 میلیون تومان معامله می گردد.

تغییرات مدیریتی به جاده مخصوص می رسد؟

این روزها پی در پی خبر از عزل و نصب های مدیریتی در بخش های وابسته به دولت به گوش می رسد؛ با این حال اما خودروسازی فعلا از توفان تغییرات در امان مانده است. این در حالی است که به نظر می رسد موج تغییرات، بخش وابسته به دولت صنعت خودرو را هم دیر یا زود در بر خواهد گرفت.

ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو به اسم سه شرکت وابسته به دولت و اصلی ترین فراوریکننده های خودرو در کشور، معمولا با تغییر دولت ها با عزل و نصب های مدیریتی روبرو می شوند. گاهی حتی تغییر وزرا در دل دولت هم زمینه رفتن مدیری و آمدن مدیری دیگر را فراهم می نماید. حالا که دولت سیزدهم روی کار آمده است، تغییرات مدیریتی در خودروسازی دور از فکر نیست. هرچند دولت و وزارت صمت همیشه سعی در انکار نقش خود در تغییرات مدیریتی خودروسازی دارند و آن را نتیجه تصمیم هیات مدیره شرکت های خودروساز می دانند، با این حال بر کسی پوشیده نیست که سرچشمه عزل و نصب ها کجاست. دولت با وجود سهم اندک در سهام خودروسازان، در بسیاری از امور آنها دخالت می نماید و تغییرات مدیریتی هم یکی از این موارد به شمار میرود. بنابراین اینکه در دولت سیزدهم هم عزل و نصب های مدیریتی در خودروسازی صورت گیرد، کاملا احتمال دارد.

مدیران فعلی خودروسازان بزرگ، منصوب دولت قبل هستند و ازآنجاکه دولت سیزدهم سیاستی جدا و متفاوت را در پیش گرفته، ممکن است دست به تغییرات در رأس غول های جاده مخصوص بزند. از طرفی، وزارت صمت دولت سیزدهم برنامه هایی رویایی برای صنعت خودرو (از جمله فراوری 3میلیون دستگاهی و صادرات یک میلیونی) در نظر گرفته است و طبعا مدیرانی می خواهد که همراستا با این برنامه باشند. از همین رو ممکن است وزارت صمت به این نتیجه برسد که مدیران فعلی خودروسازی توان و انگیزه پیشبرد اهداف این وزارتخانه را ندارند و احتیاج است افراد دیگری سکان راهنمایی شرکت های خودروسازی بزرگ را به دست بگیرند.

دولت سیزدهم در روزهای ابتدایی شروع به کار، چندان تغییرات مدیریتی خاصی نداشت؛ اما رفته رفته توفان عزل و نصب ها شروع و اخیرا هم شدت یافته است. در حال حاضر اخباری رسمی و جدی مبنی بر تغییر مدیران عامل خودروسازان بزرگ در دست نیست؛ اما با در نظر گرفتن تجربه تغییر دولت ها و آنچه در گذشته اتفاق افتاده، رسیدن توفان عزل و نصب ها به جاده مخصوص احتمال دارد. خودروسازی ایران در سال های پس از انقلاب تغییرات مدیریتی زیادی را به خود دیده است که البته اوج آن در دهه 90 رخ داد. در این دهه، سایپا پنج بار و ایران خودرو هم دو بار درگیر تغییرات مدیریتی شد.(منبع: دنیای اقتصاد)

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 17516

به "ثبات نسبی قیمت در بازار خودرو ، قیمت خودرو امروز 14 مهر 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبات نسبی قیمت در بازار خودرو ، قیمت خودرو امروز 14 مهر 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید