جزییات عرضه صندوق املاک و مستغلات

به گزارش اکسپرس بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر نظارت بر نهاد های اقتصادی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: دستورالعمل صندوق املاک و مستغلات طی هفته های آینده ابلاغ و تا خاتمه سال اجرایی می گردد.

جزییات عرضه صندوق املاک و مستغلات

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، میثم فدایی درباره صندوق های املاک و مستغلات اضافه نمود: در بخش مسکن دو صندوق، زمین و ساختمان و املاک و مستغلات تعریف شده، که صندوق زمین و ساختمان سمت عرضه مسکن را تقویت می نماید و سرمایه ها از سرمایه گذار جمع آوری و برای ساخت مسکن استفاده می گردد، اما در صندوق املاک و مستغلات بیشتر سمت تقاضای مسکن تقویت می گردد بطوریکه با جمع آوری سرمایه مردم، صندوق اقدام به خرید و بهره برداری از املاک مسکونی و تجاری می نماید.

وی اضافه نمود: در صندوق املاک و مستغلات، املاک خریداری و اجاره داده می گردد و سود آن در قالب واحد های سرمایه گذاری، نصیب سهامداران می گردد.

وی اعلام کرد: در کشورما، ملک به اسم دارایی محسوب می گردد و با توجه به افزایش قیمت مسکن در سال های اخیر، قدرت خرید مردم کاهش پیدا نموده است. با خرید هر واحد از این صندوق، مردم می توانند در ملک سرمایه گذاری نمایند و با افزایش قیمت مسکن، قیمت واحد های صندوق هم افزایش می یابد

وی اضافه نمود: این صندوق قدرت نقدشوندگی بالایی دارد بطوریکه هر واحد در قالب صندوق های قابل معامله (etf) برنامه ریزی شده است و مردم به راحتی می توانند واحد ها را خرید و فروش نمایند.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، وی ادامه داد: در طی هفته های آینده دستورالعمل این صندوق ابلاغ می گردد و بورس کالا یا بورس املاک و مستغلات پذیرای این صندوق خواهد بود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 16582

به "جزییات عرضه صندوق املاک و مستغلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات عرضه صندوق املاک و مستغلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید