خودرو شگفت انگیز بوگاتی؛ فراتر از نیروی طبیعت

به گزارش اکسپرس بلاگ، خودروسازی فرانسوی بوگاتی اتومبیلز، اخیراً برای نشان دادن مقدار کار مورد احتیاج برای ساخت یک محصول در سطح بوگاتی، جزئیاتی از آزمایش تونل باد خودروی بوگاتی چنتودیچی Bugatti Centodieci را منتشر نموده که نشان می دهد این خودروی لوکس قادر است حتی از سنگین ترین طوفان های موجود در طبیعت هم به سلامت گذر کند.

خودرو شگفت انگیز بوگاتی؛ فراتر از نیروی طبیعت

به گزارش خبرنگاران، بوگاتی چنتودیچی (به معنی عدد 110)، یک خودروی اسپورت موتور وسط ساخت شرکت فرانسوی بوگاتی اتومبیلز است که از سال 2020 به تعداد محدودی فراوری شده است. این خودرو در واقع بخاطر ادای دِین به بوگاتی ئی بی110 و 110 سالگی برند بوگاتی، طراحی و ساخته شده است. اما وقتی ویژگی های مهندسی مورد احتیاج برای ساختن خودرویی با قدرت بوگاتی چنتودیچی را در نظر بگیرید، این خودرو بسیار خاص تر می گردد؛ بنابراین در اینجا قصد داریم تا نگاهی به آزمایش تونل باد این خودرو بیندازیم که به تازگی از سوی سازنده فرانسوی منتشر شده است.

تونل باد مورد احتیاج برای آزمایش محصولات بوگاتی، یک تونل بسیار بسیار قدرتمند و ویژه است. این تونل باد از یک ملخ با قطر 8.0 متر استفاده می نماید و از یک موتور 9172 اسب بخار (6840 کیلووات) نیرو می گیرد تا سرعت باد ثابت 300 کیلومتر در ساعت را ایجاد کند. از آنجا که حداکثر سرعت بوگاتی چنتودیچی 236 مایل در ساعت (380 کیلومتر در ساعت) است، این آزمایش تونل باد برای اطمینان از ثبات خودرو در سرعت بسیار مهم است. به عبارت دیگر، در این سرعت باد، ایمنی بسیار مهم است. بوگاتی شرح می دهد: محور های محرک پیش از آزمایش برچیده می شوند تا از انتقال هرگونه نیرو خارجی به چرخ ها جلوگیری گردد. سپس وسیله نقلیه بدون هیچ نگهدارنده ای، جز چهار پین کوچک در زیر بدنه ثابت می گردد و ارتفاع آن هم مطابق برنامه آزمایش تغییر می نماید.

در حین آزمایش تونل باد، مهندسان بوگاتی تغییرات کوچکی در آیرودینامیک چنتودیچی انجام می دهند تا نتایج را میزان گیری نموده و داده های مورد احتیاج برای نهایی شدن طراحی این هایپرکار منحصر به فرد را جمع آوری نمایند. چنتودیچی در تونل باد با سرعت های مختلف مورد آزمایش قرار می گیرد تا از پایداری هایپرکار بدون توجه به سرعت آن در حین رانندگی پایدار اطمینان حاصل گردد. جریان هوا به ترمز ها و موتور هم مورد آنالیز دقیق قرار می گیرد تا اطمینان حاصل گردد که تمام هوای مورد احتیاج برای خنک ماندن در هنگام رانندگی سخت را دریافت می نمایند. با وجود اینکه قرار است تنها 10 دستگاه از این خودرو فراوری گردد، اما مهندسان بوگاتی به گونه ای کار می نمایند که گویی قصد دارند بیش از یک میلیون دستگاه از این خودرو را بسازند. در نهایت نتیجه هم درخشان است و این هایپرکار بوگاتی با تمام قدرت در برابر نیروی طبیعت ایستادگی می نماید.

چنتودیچی 20 کیلوگرم سبک تر از بوگاتی شیرون بوده و با یک موتور کواد-توربوشارژ 16 واتی با حجم 8000 سانتی متر مکعب (8.0 لیتر؛ 488.2 اینچ مکعب)، در رده 1578 اسب بخار (1600 اسب بخار متری؛ 1177 کیلووات) نیرو در دور موتور 7000 دور بر دقیقه قرار می گیرد. به گزارش خبرنگاران، از این خودرو تنها 10 دستگاه به ارزش هر کدام 8 میلیون یورو (نزدیک به 8.9 میلیون دلار آمریکا) فراوری خواهد شد. این ماشین پنجمین ماشین گران قیمت تاریخ دنیا پس از فراری 250 جی تی او و بوگاتی لاواتوق نوار و پاگانی زوندا باراچتا و رولز-رویس سوئیپ تیل است.

تصاویر شرکت بوگاتی از آزمایش تونل باد خودروی بوگاتی چنتودیچی

منبع: motor1

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: فرارو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 16773

به "خودرو شگفت انگیز بوگاتی؛ فراتر از نیروی طبیعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرو شگفت انگیز بوگاتی؛ فراتر از نیروی طبیعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید