داماد ترامپ: رویکرد بایدن در قبال ایران هوشمندانه است!

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از هیل، جرد کوشنر داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، رویکرد جو بایدن رئیس جمهور جدید این کشور در قبال ایران را هوشمندانه ارزیابی کرد.

داماد ترامپ: رویکرد بایدن در قبال ایران هوشمندانه است!

وی در این باره مدعی شد در حالی که بسیاری از دولتمردان آمریکایی از بابت پیشنهاد اولیه تیم بایدن مبنی بر همکاری با اروپا و بازگشت به برجام، نگران بودند؛ او این اقدام را یک حرکت دیپلماتیک هوشمندانه تلقی کرده است.

کوشنر در ادامه ادعای خود افزود: دولت بایدن ادعای ایران را به چالش کشید و به اروپایی ها نشان داد که برجام مرده است و در آینده، فقط یک چارچوب جدید می تواند ثبات را تأمین کند.

مشاور رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه مدعی شد این ترامپ بود که زمینه را برای تحقق شرایط فعلی مهیا کرد.

او در توجیه این ادعا که نشان از هماهنگی دولت های جمهوریخواه و دموکرات آمریکا در خصومت با ایران دارد، افزود: ترامپ یک بار گفت که ایران هرگز جنگی را نبرده و در مذاکره ای نیز نباخته است. مذاکره با ایران پرمخاطره است و به لطف سیاست های ترامپ، الان آمریکا دست برتر را دارد.

به گزارش خبرنگاران، ادعای داماد ترامپ در حالی مطرح می شود که الیوت آبرامز نماینده ویژه دولت ترامپ در امور ایران نیز وقتی پُست خود را به دولت بایدن تحویل می داد؛ مدعی شد: ترامپ همیشه پیش بینی می کرد که مذاکراتی با ایران انجام خواهد شد. هدف از فشار حداکثری، ساختن اهرم فشاری بود که بتوان از آن برای وادار کردن ایران به توقف اقدامات شرورانه استفاده کرد. اکنون این اهرم وجود دارد. برای حفظ فشار بر آژانس بین المللی انرژی اتمی هم لازم است با اروپایی ها به خصوص انگلیس، فرانسه و آلمان که در مذاکرات با ایران در سال 2015 شرکت داشتند؛ هماهنگ باشیم.

این اظهارنظر حاکی از طنزآمیزترین نوع همکاری فراحزبی و حتی فراآتلانتیکی است که نشان از هم کاسه بودن ترامپ، بایدن و اروپا در موضوع هسته ای ایران دارد و به تنهایی ثابت می کند که گزینه چندجانبه گرایی آن گونه که مد نظر آمریکا و شرکای اروپایی است؛ هرگز از راهبرد تقابل با ایران حذف نمی شود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 12667

به "داماد ترامپ: رویکرد بایدن در قبال ایران هوشمندانه است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داماد ترامپ: رویکرد بایدن در قبال ایران هوشمندانه است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید