سهم استخراج بیت کوین از کل مصرف برق دنیا چقدر است؟

به گزارش اکسپرس بلاگ، تهران (پانا) - استخراج بیت کوین معادل حدود 0.5 درصد از کل مصرف انرژی دنیا برق مصرف می نماید و تقریبا هفت برابر کل مصرف انرژی سالانه گوگل است.

سهم استخراج بیت کوین از کل مصرف برق دنیا چقدر است؟

به گزارش ایسنا، قیمت بیت کوین در سال گذشته تقریبا پنج برابر افزایش یافت و این رشد سریع قیمت به افزایش قابل توجه مصرف انرژی برای استخراج این رمزارز محبوب دنیای منتهی شده است. افراد بیشتری برای استخراج بیت کوین رقابت می نماید و در نتیجه انرژی بیشتری مصرف می گردد.

مقدار گیری دقیق اندازه انرژی که در استخراج بیت کوین مصرف می گردد، سخت است اما تحلیل تازه نیویورک تایمز به داده های مبهوت نماینده ای در این باره دست یافته که به این ترتیب است:

استخراج بیت کوین سالانه حدود 91 تراوات ساعت برق مصرف می نماید.

این اندازه مصرف سالانه برق از مصرف سالانه برق فنلاند که کشوری با 5.5 میلیون نفر جمعیت است، بیشتر است.

این اندازه مصرف معادل 0.5 درصد از مصرف برق دنیا است و نسبت به پنج سال پیش 10 برابر افزایش پیدا نموده است.

این اندازه مصرف مشابه اندازه برقی است که استان واشنگتن سالانه مصرف می نماید و بیش از یک سوم مصرف سالانه برق به وسیله شهروندان آمریکا برای سرمایش است.

بعلاوه بیش از هفت برابر برقی است که فعالیتهای دنیای گوگل سالانه مصرف می نمایند.

با توجه به رشد چشمگیر قیمت بیت کوین در سالهای اخیر، پیش بینی این که مصرف برق این بخش همچنان رشد کند، سخت نیست. بیت کوین اکنون حدود 50 هزار دلار قیمت دارد که تقریبا پنج برابر سال گذشته است. در سال 2016 قیمت بیت کوین 500 دلار بود.

با رقابت فزاینده، استخراج بیت کوین به صنعتی با ماشینهای تخصصی، سرورها و دیتاسنترهای بزرگ نیازمند ظرفیت سرمایشی کافی برای جلوگیری از داغی بیش از حد دستگاهها تبدیل شده است.

طبق گزارش روزنامه نیویورک تایمز، فرآیند استخراج بیت کوین هم پیچیده تر شده است. در سال 2011 یک رایانه رومیزی ساده می توانست به راحتی بیت کوین را استخراج کند اما اکنون 13 سال زمان می برد تا یک برق خانگی معمولی بتواند یک بیت کوین را استخراج کند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، برای کسانی که بیت کوین و فضای رمزارز را دنبال می نمایند، ارزیابی تاثیر محیط زیستی استخراج بیت کوین همیشه سخت بوده است. گفته می گردد استخراج بیت کوین در قطعی های گسترده برق که اوایل سال جاری در ایران روی داد، نقش داشت. بیل گیتس در مارس هشدار داد بیت کوین برای محیط زیست خوب نیست و جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا مصرف انرژی بیت کوین را سرسام آور خوانده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 16603

به "سهم استخراج بیت کوین از کل مصرف برق دنیا چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم استخراج بیت کوین از کل مصرف برق دنیا چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید