تور اروپا: محققان اروپایی راهی برای جلوگیری از این بیماری پیدا کردند

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از euronews محققان اروپایی راهی برای واکسینه کردن موش ها در برابر بیماری آلزایمر پیدا نموده اند و امیدوارند روزی بتوانند انسان را نیز در برابر این بیماری واکسینه نمایند.

تور اروپا: محققان اروپایی راهی برای جلوگیری از این بیماری پیدا کردند

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

در این شیوه واکسیناسیون، پروتئین های بتا آمیلوئید که گمان می رود نقش اصلی در توسعه بیماری آلزایمر دارند هدف قرار می گیرند.

اگرچه گاه نتایج انجام آزمایش روی انسان ها با نتایج به دست آمده همان آزمایش روی حیوانات فرق دارد؛ اما دانشمندان همچنان امیدوارند بتوانند آزمایش های بالینی این واکسن را آغاز نمایند.

تا به امروز عمده کوشش ها برای معالجه آلزایمر، روی ساخت دارویی متمرکز بود که بتا آمیلوئید یا پلاک های آمیلوئید را در مغز مبتلایان به بیماری آلزایمر هدف می گرفت. اما دانشمندان مرکز پزشکی دانشگاه گوتینگن آلمان و دانشگاه لستر بریتانیا سعی کردند در این مطالعه تازه، روی یک شکل کوتاه و محلول از پروتئین متمرکز شوند که در بعضی مایعات بدن یافت می گردد و تصور می گردد که این پروتئین نیز با آسیب سلول های عصبی مرتبط با بیماری آلزایمر در مغز مرتبط است.

دانشمندان با آزمایش این واکسن روی موش ها دریافتند که سیستم ایمنی بدن آنها آغاز به ساختن آنتی بادی نموده است.

تزریق نسخه آنتی بادی انسانی و واکسن مهندسی شده بتا آمیلوئید به موش های مبتلا به آلزایمر نیز نشان داد که این ترکیب، عملکرد سلول های عصبی را ترمیم می نماید، متابولیسم گلوکز را در مغز افزایش می دهد، از دست دادن حافظه را بازیابی می نماید و تشکیل پلاک های بتا آمیلوئید را در مغز کاهش می دهد.

بیش از 44 میلیون نفر در سراسر دنیا به آلزایمر مبتلا هستند و بر اساس گزارش انجمن دنیای آلزایمر انتظار می رود این تعداد هر دو دهه دو برابر گردد.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 18720

به "تور اروپا: محققان اروپایی راهی برای جلوگیری از این بیماری پیدا کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: محققان اروپایی راهی برای جلوگیری از این بیماری پیدا کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید