گره گشایی مسائل کشور از مأموریت های اصلی دانشگاه ها است

به گزارش اکسپرس بلاگ، رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و مطالعات رسانه در وبینار نقش دانشگاهیان در آگاهی اجتماعی در مواجهه با بحران ها، یکی از مأموریت های اصلی دانشگاه ها را، گره گشایی از مسائل کشور دانست.

گره گشایی مسائل کشور از مأموریت های اصلی دانشگاه ها است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران اکبر نصراللهی رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و مطالعات رسانه واحد تهران مرکزی گفت: دانشگاه ها قوه عاقله و مشورت دهنده کشور و مرکز شناخت دقیق مخاطرات و بحران ها، تبیین چرایی و پیش بینی آن ها و در نهایت مداخله و ارائه راهکارهای مواجهه و مقابله هوشمندانه و کارشناساسه با بحران ها هستند.

نویسنده کتاب مدیریت پوشش اخبار بحران اضافه نمود : نقش دانشگاه با توجه به تنوع رشته ها و نقش محوری آن، گسترده و مهم است؛ دانشگاه شبکه ارتباطی و خود رسانه است؛ بنابراین نقش دانشگاه نباید به آموزش محدود باشد بلکه باید در کنار آموزش به مطلع سازی، نظارت و رهبری هم بپردازد.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و مطالعات رسانه اضافه نمود: دانشگاه در ایفای نقش مداخله گری خود، باید علاوه شناخت دقیق، تبیین چرایی و پیش بینی مخاطرات و بحران ها با استفاده از ظرفیت های رسانه و ساده سازی مسائل پیچیده، مطلع سازی و حساسیت افزایی مردم را در دستور کار و الویت خود قرار دهد.

نصراللهی با بیان اینکه دانشگاه ها و مراکز علمی و تخصصی و آموزشی در سال های گذشته در جلوگیری از مخاطرات و بحران ها و مطلع سازی و حساسیت افزایی، نقش آفرین نبوده اند،گفت نظام دانشگاهی کشور توان مدیریت و نقش آفرینی موثر و در طراز انقلاب اسلامی را در مراحل مختلف بحران ندارد؛ ساختار آموزش عالی کشور کارآمدی کافی را ندارد.

وی علل کارآمدی پایین دانشگاه ها را در مخاطرات و بحران ها، دغدغه ناکافی و ساختار سنتی دانشگاهها و فاصله آن ها از مسائل کشور آن هم در شرایط تحریم های ظالمانه آمریکا و بی نیازی بخش های اجرایی از دانشگاه و حمایت و مطالبه نکردن از آنها دانست.

وی با اشاره رتبه پنجم ایران در تنوع بحران ها و رتبه زیر 10 کشورمان از نظر میزان تلفات در جهان گفت در کشوری که این همه مخاطرات و بحران ها دارد حتماً دانشگاه ها و مراکز علمی باید برای شناخت و حل آن و کاهش این تلفات و مخاطرات، برنامه و مشارکت داشته باشند و استادان و محققان نباید خود را در پژوهشگاه ها و کتابخانه ها حبس نمایند.

این وبینار با حضور و سخنرانی مهدی زارع استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله، علی بیت اللهی رئیس بخش زلزله شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه مسکن و شهر سازی و پروانه پیشنمازی پژوهشگر پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله برگزار گردید.

4127

upst.ir: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

shop98ia.ir: مجله فروشگاهی: آخرین اخبار و مقالات تجارت الکترونیک

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 3833

به "گره گشایی مسائل کشور از مأموریت های اصلی دانشگاه ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گره گشایی مسائل کشور از مأموریت های اصلی دانشگاه ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید